Hoe zorg je ervoor dat je geReTweet wordt

mei 12
  • Laat altijd 20 karakters over in je bericht zodat je bericht niet ingekort hoeft te worden bij een ReTweet. Vaak maakt dit het verschil tussen ReTweet of niet.
  • Exclusieve content zorgt voor de meeste ReTweets. Zorg voor waardevolle unieke content zoals een link naar een online artikel of een blog post.
  • Tweet een uitdagende tekst met een url naar een foto.
  • Zet RT AUB achteraan je bericht. Het is de ouderwetse ‘call to action’ die ervoor zorgt dat je marketingboodschap wordt verspreid.
  • Wees grappig en soms informatief.
  • Post geen content die al eens gepost is. Dit wordt onherroepelijk opgepikt en niet gewaardeerd.
  • Tweet beroemde quotes die je aan het denken zetten.
  • Gebruik pakkende titels bij interessante boeiende artikels.
  • Wees origineel, relevant en bondig.
  • ReTweet anderen eerst. What goes around comes
  • Vertel iets wat waard is om te ReTweeten. Vergelijk het met een feestje: Vertel iets tegen iemand waarvan je zeker weet dat diegene het op hetzelfde feestje aan een ander zal vertellen. Er zijn bedrijven die via Twitter klantenservice verlenen wat inhoudt dat iedereen dat kan lezen. Als je goede klantenservice verleent, wordt er dus over je gepraat.

1 Reactie

  1. Erik Damen
    mei 12

    Geen content publiceren dat al lang bekend is! Zie ik veel te vaken op die Twitter accounts

    Beantwoorden

Laat een reactie achter