Heeft het zin om te adverteren op Twitter?

mei 30

Misschien heeft u al wel eens gehoord van de mogelijkheden om op Twitter te adverteren. Waar het bij veel mensen al wel bekend is dat via kanalen als Facebook geadverteerd kan worden, is het minder bekend dat er op Twitter ook geadverteerd kan worden. Maar is dit wel lonend? Heeft het wel zin om op Twitter te adverteren? In deze blog bespreken we zowel de voor-als de nadelen. We beginnen met de nadelen:

Nadelen Twitter adverteren

Over het algemeen wordt er minder snel gekozen om via Twitter te adverteren. Dat wil zeggen; het uitlichten van bepaalde Tweets of het account van een bedrijf. Dat komt door de volgende oorzaken:

-          Adverteren op Twitter is duur

Dat klopt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook is adverteren op Twitter duur.

-          Populairiteit neemt af

Twitter groeit niet meer. Dat is een gegeven. Instagram wint aan populariteit en Twitter neemt af.

-          Twitter is een interactiekanaal

Mensen die twitteren hebben graag interactie onderlingen en zijn sneller geneigd om voorbij advertenties te scrollen of om juist negatieve reacties te geven. Daarnaast is Twitter wel een goed middel voor webcare en vragen en/of klachten.

Voordelen Twitter adverteren

-          Specifieke doelgroep bereiken

Als je op Twitter gaat adverteren, kun je een heel specifieke doelgroep bereiken. Bijvoorbeeld de volgers van een groot account.

-          Het vergroot je naamsbekendheid

Door te adverteren op Twitter zorg je ervoor dat je doelgroep weer een keer in aanraking komt met het bedrijf, wat de naamsbekenheid vergroot.

-          Het levert snelle kliks op naar je website

In vergelijking met Facebook levert Twitter sneller kliks op naar je website. Dat komt omdat meer mensen de app-versie gebruiken. Twitter wordt weinig gebruikt op desktop. Mensen zijn op een smartphone sneller geneigd om door te klikken.

Bent u ook van plan om te gaan adverteren op social media? Laat u dan eerst goed adviseren over de voordelen. Ook is het belangrijk om voor de juiste kanalen te kiezen. Want op welk kanaal zit uw doelgroep eigenlijk?

Laat een reactie achter