Starten met Twitter als ondernemer

mei 5

Twitter is een social media platform wat werkt met korte berichtjes van 140 tekens waarin je nieuws, data en ideeën direct kunt delen.

Waarvoor kun je twitter gebruiken?

  • Verhoog je bedrijfsbekendheid.
  • Versterk relaties met klanten en potentiële klanten.
  • Lees meningen, gedachten en aanbevelingen van anderen.
  • Krijg antwoord op vragen in korte tijd.
  • Gebruik het voor marketing/promotie van je diensten of producten.
  • Nieuws verspreidt zich op Twitter sneller dan andere media!

Nou je weet nu ongeveer ‘wat’ Twitter is, maar je hebt nog niet echt het idee hoe je eraan moet beginnen. Je kent de kneepjes nog niet en je voelt je er nog niet helemaal in thuis. Wij zullen je nu op een simpele manier gaan uitleggen hoe het werkt en wat alles betekent.

Kies een ( Twitter ) naam

satrten met twitter

Om te starten moet je natuurlijk een ( bedrijfs ) naam hebben, kies een naam die herkenbaar is en waarmee je niet de indruk wekt een bedrijf te zijn (twitter gaat om personen). De meeste mensen kiezen als twitternaam simpelweg hun eigen naam, al is dat helaas niet altijd mogelijk aangezien deze soms bezet zijn. Onthoud hierbij wel dat deze keuze permanent is (je kan het eventueel wel wijzigen maar dat is niet handig voor jouw volgers en bekendheid).

Beschrijf jezelf in je bio

Voordat je begint met Twitteren moet je iets over je bedrijf vertellen door middel van je bio, als je dit niet doet weet niemand iets over je en maak je het hen lastiger om te besluiten of jij leuk genoeg bent om te volgen. Persoonlijk heb ik hier simpelweg een paar woorden ingevuld die wat zeggen over mijn bedrijf en diensten, en dat lijkt te werken. Voor je bio heb je 160 tekens tot jou beschikking waarmee je mag doen wat je wilt, zorg dat je een goede eerste indruk maakt.

Termen die worden gebruikt bij Twitter

Twitter: Dit is de website/dienst
Tweet: Elk bericht dat jij op Twitter plaatst heet een Tweet
Avatar: Dit is jouw plaatje op Twitter
Reply: Dit is een publiekelijk bericht gericht naar een bepaald persoon, gebruikt met een @-teken + gebruikersnaam (@NielsGouman) gevolgd door het bericht
Direct Message (DM): Dit is een bericht gericht naar een specifiek persoon, zonder dat anderen dat kunnen zien. Let op, dit kan alleen als jullie elkaar volgen.
ReTweet (RT): Dit is de term voor een bericht dat origineel niet van jezelf was, maar wel door jou herhaald wordt zodat jouw netwerk het ook kan zien, vaak handig om snel een leuk/belangrijk bericht door te geven aan veel mensen.
Mention (@): Als je het @-teken + gebruikersnaam (@NielsGouman) gebruikt ergens in jouw Tweet dan is die een Mention, hiermee kan je bijvoorbeeld iets over iemand zeggen
Hashtag (#): Vaak lees je de term Hashtag, dit betekend simpelweg het hekje (#), door een hashtag in je tweet te zetten kan je aangeven over welk onderwerp het gaat

Wilt u tips voor het starten met zakelijk twitter? Lees dan Start tips zakelijk twitteren

Facebook is ook een populair social media kanaal, heb je nog geen account? Dan raden we je aan om je snel op Facebook aanmelden

2 Reacties

  1. Urby Delft
    mei 12

    Handig!

    kan ik ook meerdere accounts aan jullie systeem laten koppelen?

    Beantwoorden

Laat een reactie achter